Annonsørinnhold

En sak har alltid flere sider

Publisert
1. desember 2016

Budstikkas viktigste oppgave er å formidle hva som rører seg i lokalsamfunnene i Asker og Bærum.

Lokalsamfunnene er selve eksistensgrunnlaget for avisen; Budstikka har alltid levert nyheter og annonser om de hverdagsnære ting og behov.

Vi vil fortelle deg det du ikke visste, men som du vil synes er nyttig eller interessant å vite.

Fortellermåter og muligheter for kommunikasjon med innbyggerne og kilder endrer seg hurtig og kontinuerlig – til det bedre.

Det er likevel noe som vedvarer; i 2017 – som ved oppstarten av Budstikka i 1898 –  handler det om å engasjere, overraske og avdekke samtidens vesentlige og mer artige sider.

Jenter i ballkjole

FOR|VENTNING M1, F1 HÅP, FORMODNING

 – filmen svarte ikke til forventningene / overstige ens forventninger / ha store forventninger til noe(n) / imøtese noe med forventning

”Arrangementet er av en sånn karakter at det skaper et press for ungdommene”

Du som leser skal forvente at din lokalavis alltid gir deg et oppdatert nyhetsbilde, alle dager, hele døgnet: Aldri en trailer på tvers på E18, uten at Budstikka straks forklarer deg hvorfor og de antatte konsekvensene.

Vi setter dagsorden lokalt med spennende nyheter innen skole og oppvekst-utfordringer, lokal politikk og debatt, samferdsel, næringsliv, krim, sport og kultur, lengre reportasjer eller dokumentarer.

Budstikka stiller de spørsmålene som må stilles, også de vanskelige spørsmålene som kan bringe saker videre og bidra til forbedringer.

Syklist

 

FRUSTRASJON M1

(gjennom eng., fra lat. frustratio ‘skuffelse’, av frustra ‘forgjeves’)

– skuffelse, oppgitthet, følelse av å komme til kort, særlig fordi en ikke får tilfredsstilt et behov

”Sandvika til Lysaker, en av landets farligste strekninger for syklister”

En viktig del av jobben for lokalavis-reportere er å oppfatte og registrere frustrasjoner blant innbyggere, og omgjøre funn til nyttig journalistikk. Journalister kaller det «observasjon som metode»; oppvekst-utfordringer og «snakkiser» på sidelinjen langs lokale idrettsbaner.

Budstikka har som policy at alle leserinnlegg som omhandler lokale saker som ikke bryter med etikk, lengdekrav eller lovverk vil bli publisert; selvsagt også kritikk mot avisens dekning.

Skiskytere, barn, smil

I GLEDE M1, F1 (NORR. GLEÐI) FORNØYELSE, LYKKE, TILFREDSSTILLELSE

– livet har mange gleder / være til glede for noen / til min store glede / bordets gleder / enkle gleder / gleden er på min side / det gjør jeg med glede så gjerne / en udelt glede / gråte av glede / spre glede / ha glede av noe

”Dette kommer til å bli et av Norges mest moderne skiskytteranlegg”

Mest av alt vil vi glede våre lesere med en kvalitativt god og variert avis, hver dag.

Der noen nyhetssaker må være problematiserende, skal andre saker i samme avis bare være nyttige og underholdende. Vi forsøker konkret å tilby saker hver dag som bare skal være positive og gledelige.

Budstikka støtter hvert år den lokale frivilligheten. På lederplass gir vi honnør og støtte til gode, lokale meritter innen kulturliv, politikk og næringsliv.

Pensjonister, takknemlighet

 

TAKK|NEMLIGHET M1, F1 DET Å VÆRE TAKKNEMLIG

– vise sin takknemlighet

”Hun er jenta mi uansett. Det har hun krav på”

Det er et stort privilegium å få utgi lokalavis hver dag. Vi er en folkerik region med snart 210 000 innbyggere, med mange lokalsamfunn innenfor våre to kommuner – med lesere og innbyggere som i snitt utgjør Norges høyest utdannede befolkning.

Når våre lesere stiller krav til oss, gjør det avisen bedre. Bredere. Tydeligere.

Takk for at vi får være med, der du er engasjert. Virkeligheten har flere sider.

Ansvarlig redaktør,
Kjersti Sortland

Kilde: Bokmålsordboka

Budstikka Abonnement, Billingstadsletta 17, 1396 Billingstad, Tlf.: Kundeservice: 800 80 450, Nyhetstips: 99 59 00 00