Annonsørinnhold

Bærum sto sammen – med tro på i morgen

Publisert
29. juni 2020

Da B17 Media fikk i oppgave å utarbeide ide, konsept og gjennomførelse til en videoproduksjon, fant de inspirasjon i musikalen Annie og sangen «I morgen». [se video over]

Videoprosjektet «Vi ses i morgen» er inspirert av sangen «I morgen». Ideen oppsto da Coronaviruset førte til lockdown i Norge. Mange var nok preget av en usikkerhet om hvordan morgendagen ville se ut. Budskapet i låten passet derfor godt inn i videoens formål om å se fremover. 

I denne krevende tiden ønsket Bærum Næringsråd og Bærum kommune å støtte opp om det lokale næringslivet, samt å spre glede og positivisme for sine sambygdinger. 

- Vi ønsket å formidle et genuint og troverdig håp om en bedre morgendag, sier Gry Skådinn prosjektleder for Bærum Næringsråd.

For produksjonsteamet i B17 var det viktig å bruke områder og mennesker fra nærmiljøet, slik at folk ville føle en tilhørighet og kunne kjenne seg igjen.

videoproduksjon ved Erik

Et av klippene i filmen ble gjort på Bærum sykehus.

– Vi ønsket å involvere bidragsytere fra lokalmiljøet, for å gjøre produksjonen mer ekte, nær og ærlig, sier Fanny Arvesen, kreativ leder i byrået.

Prosjektgruppen jobbet med planlegging av ide kun gjennom digitale kommunikasjonsplattformer. Selve videoinnspillingen ble naturligvis gjennomført med pålagte smittevernstiltak for alle involverte.

For produksjonsteamet ble innspillingen litt annerledes enn hva de normalt er vant med.

– Vi måtte ta noen forholdsregler som gjorde at det tok lenger tid å spille inn enkelte scener. Desinfeksjon av alt utstyr og avstand mellom de involverte, var blant annet noe av det vi måtte tenke ekstra over, sier videoprodusent Erik Vangnes.

Vi ses i morgen

Videoen viser scener fra lokalmiljøet i Bærum preget av tomme gater og butikker, stengte arenaer og tribuner. Sangen blir sunget av 11 år gamle Emma Karlstad Hageland, som selv skulle stått på scenen som Annie denne våren. Under strofen «og lykken får vinger, se fremtiden bringer» ser vi ordfører i Bærum, Lisbeth Hammer Krog stå foran Bærum rådhus. Det gir videoen et preg av en tro på morgendagen der lokalmiljøet står sammen for et sterkere fellesskap. Også lege og sykepleier, som sto midt oppi pandemien, ga et ansikt til jobben som ble lagt ned på det lokale sykehuset.

Tomt svømmebasseng i korona-tiden.

I videoen ser vi stengte og folketomme arenaer som følge av at Norge måtte stenge ned den 12. mars.

Det å bruke video som virkemiddel bidrar til økt tilstedeværelse, og er en viktig brikke for å bygge opp tillitt og skape engasjement. Ved å bruke sang og piano evnet B17 å formidle budskapet på en enkel og vakker måte.

 

Videoen ga en intern stolthet 

«Vi sees i morgen» oppnådde et stort engasjement i sosiale medier og skapte intern stolthet hos de involverte. Vi håper også at ønsket om en sterkere tilhørighet i det lokale næringslivet og lokalmiljøet ble styrket.

– Filmen ble veldig fin og B17 evnet å formidle budskapet på en profesjonell måte. Kommunikasjonen traff godt, både emosjonelt og taktisk, i en utfordrende tid. Byrået leverte en film vi er stolte av – det kommer tross alt en dag i morgen, sier Gry Skådinn.

Trenger du hjelp til videomarkedsføring? Les mer her, eller ta kontakt med oss.

 

Ja, takk! Jeg tar gjerne en prat med Anders om markedsstrategi.

B17 Media, Billingstadsletta 17, 1396 Asker